ads
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

15نکته برای سازماندهی کردن محیط کار

چکیده کوتاه مطلب

ممکن است فکر کنید که برای سازماندهی محیط کار خود وقت ندارید ، اما اگر واقعاً می دانستید که این بی نظمی چقدر از نظر زمانی برای شما هزینه دارد ، در این مورد تجدید نظر میکردید. فضای اداری نسبتاً مرتب و منظم راه را برای بهره وری بیشتر و اتلاف وقت کمتر باز می […]

ممکن است فکر کنید که برای سازماندهی محیط کار خود وقت ندارید ، اما اگر واقعاً می دانستید که این بی نظمی چقدر از نظر زمانی برای شما هزینه دارد ، در این مورد تجدید نظر میکردید.

فضای اداری نسبتاً مرتب و منظم راه را برای بهره وری بیشتر و اتلاف وقت کمتر باز می کند.

لازم نیست سازماندهی دفتر شما روزها طول بکشد ، میتوان آن را رد زمان کوتاهی انجام داد. اگر سازماندهی دفتر کار خود را مثل یک پروژه در نظر بگیرید، نتایج بسیار موثری خواهید داشت.

بنابراین ، اگر برای شروع آماده هستید ، نکات سازماندهی زیر به شما کمک می کند دفتر خود را به یک محیط کاری کارآمد تبدیل کنید.

دفتر خود را تمیز کنید

به اطراف محیط کار خود نگاه کنید و  هرچیزی را که نیازی به آن ندارید و مورد استفادۀ شما نیست را بردارید یا آن را دور بیاندازید. هر یک از بخش های دفتر کار را در یک زمان بررسی و آن را مرتب و تمیز کنید. اگر وسیله ای خراب است میتوانید آن را دور بیاندازید یا برای تعمیر بسپارید یا اگر میدانید چیزی هست که هیچ کاربردی برای شما ندارد آن را از محیط کار دور کرده و میط را خالی کنید. این امر در مورد مبلمان ، تجهیزات ، لوازم و غیره صدق می کند.

تزئینات ، گیاهان (واقعی یا مصنوعی) و دکوری ها را فراموش نکنید-اگر آنها با گرد و غبار پوشانده شده و دفتر کار شما را نامرتب جلوه میدهند ، حتما آنها را تمیز کنید.

جمع آوری و توزیع مجدد

هر وسیله یا موردی که سر جای خود قرار نگرفته را مرتب کرده و در جای خود قرار  دهید.

ایجاد “مناطق” کاری

تصمیم بگیرید که چه نوع فعالیتی در هر منطقه از دفتر شما اتفاق می افتد. احتمالاً یک فضای کاری اصلی (به احتمال زیاد میز کار شما) ، یک منطقه مرجع (کابینت ، قفسه ها ، چسب ها) و یک منطقه عرضه (کمد ، قفسه یا کشو) خواهید داشت.تجهیزات و ملزومات مناسب را تا آنجا که ممکن است در محل مناسب قرار دهید.

 

 دسترسی

تجهیزات و ملزوماتی را که بیشتر از آنها استفاده می کنید در دسترس قرار دهید. چیزهایی که به ندرت استفاده می کنید می توانند ذخیره یا کنار گذاشته شوند.

برچسب زدن

یک برچسب ساز انتخاب کنید که استفاده از آن ساده باشد. برای برچسب زدن قفسه ها ، سطل ها ، کشوهای سبد وقت بگذارید. نه تنها به شما یادآوری می کند که جای هر چیزی کجاست ، بلکه به دیگران که ممکن است نیاز به پیدا کردن ، استفاده یا کنار گذاشتن هر چیزی در فضای کار شما داشته باشند، نیز کمک می کند.

سیستم پرونده سازی خود را بازبینی کنید

با ورود کامل به عصر دیجیتال ، نیاز به ذخیره فایل های کاغذی کاهش یافته است.

 

دقت کنید که چه فایل ها یا پوشه هایی را میتوانید در کامپیوتر ذخیره کنید. ممکن است بتوانید برخی از فایل ها و پوشه هایی را که در گذشته استفاده کرده اید حذف کنید. اگر فایل ها را در رایانه خود ذخیره می کنید ، مطمئن شوید که پشتیبان گیری منظم را انجام داده اید.

میز خود را خالی کنید

همه چیز را بردارید ، آن را کاملاً تمیز کنید و فقط مواردی را که برای استفاده روزانه ضروری هستند نگه دارید.

دسکتاپ خود را سازماندهی کنید

دسکتاپ کامپیوتر خود را فراموش نکنید! اطمینان حاصل کنید که فایلها یا تصاویر همه در پوشه های سازمان یافته هستند. من توصیه می کنم قبل از ترک محل کار هر روز دسکتاپ کامپیوتر خود را پاک کنید.

کشوهای خود را سازماندهی کنید

وسایلی را که در یک کشو استفاده می کنید ، مهرها ، پاکت ، دفترچه یادداشت و غیره را کنار هم قرار دهید.

از کشو برای وسایل کوچک استفاده کنید مثل گیره کاغذ ، گیره و غیره.

صندوق های جداگانه

اگر با افراد دیگر کار می کنید ، برای هر یک پوشه یا صندوق ورودی مجزا ایجاد کنید.

سبد کاغذها

امیدوارم با دفتر جدید سازماندهی شده خود ، دیگر توده ای ازکاغذ نداشته باشید ، اما بحرحال هنوز باید کاغذهای قدیمی را مرتب کنید. آنها را در جای مناسب قرار دهید تا میط کار شلوغ نشود.

مرتب سازی نامه ها

به محض دریافت نامه های اداری آنها را مرتب کنید و در طبقات مربوط به خود دسته بندی کنید مثلا: اقدام  برای خواندن ، برای ارسال پرونده ، برای واگذاری و غیره.

 مشخص کردن تاریخی برای دور انداختن فایل ها

نیازی نیست که هر تکه کاغذ را به طور نامحدود نگه دارید. هر سند یا نامه ای را که میتوان پس از مدتی دور انداخت علامت گذاری کنید.

برخی از اسناد حقوقی یا مالی باید برای مدت زمان مشخصی نگهداری شوند. مطمئن شوید که می دانید این الزامات چیست.

 ایمیل های خود را فیلتر کنید

خواندن برخی از ایمیل ها مهم است ، برخی دیگر اهمیت چندانی ندارند.

هنگامی که از سیستم فیلتر برای برچسب گذاری انواع مختلف ایمیل ها استفاده می کنید ، اولویت آنها را می دانید و کار شما راحت تر میشود.

میز خود را مرتب کنید

در پایان روز ، دستی به میز و میط کار بکشید ، تا روز بعد شروع تمیزی داشته باشید.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *